„Naucz mnie” najpopularniejszą polską piosenką w Spotify

naucz_mnie21 października 2015 roku nagranie Sarsy Markiewicz Naucz mnie z 1,611,550 odtworzeń w serwisie strumieniowym Spotify stało się najpopularniejszym, polskim nagraniem w tym serwisie, deklasując dotychczasowy numer jeden – utwór Trójkąty i Kwadraty Dawida Podsiadło (1,608,169 odtworzeń). 

Pierwszy, komercyjny singiel Sarsy wydano 30 kwietnia tego roku, co oznacza, że średnio odtwarzano go 9 tys. razy dziennie. Łącznie w szwedzkim serwisie strumieniowym nagrania Sarsy z płyty Zapomnij mi zagrano 2,02 mln razy, co wygenerowało ok. 50 tys. złotych dla właścicieli praw (Sarsa, Universal Music Polska, autorzy muzyki, publisher).

Rekordy Sarsa bije także na Vevo. Teledysk do Naucz mnie jest najpopularniejszą, polską produkcją serwisu z 32 milionami wyświetleń (odtworzenia w YouTube zsumowane z wyświetleniami w witrynie Vevo). Łączna aktywność nagrań Sarsy wynosi tutaj blisko 38 milionów.

Całkowity streaming nagrań z płyty Zapomnij mi nieoficjalnie równa się ponad 16 tysiącom SEA*. Oznacza to, że krążek może uzyskać status złotej płyty wyłącznie na podstawie odtworzeń w sieci. Z kolei sam singiel Naucz mnie z blisko 34 milionami odsłuchów kwalifikuje się jako diamentowy singiel (UMPL musi złożyć wniosek do ZPAV dokumentują te dane)** Gratulacje Sarsa!

* Stream Equivalent Albums, wg kryteriów ZPAV 2500 odtworzeń = 1 kopia albumu
** Stream Equivalent Tracks, wg kryteriów ZPAV 250 odtworzeń = 1 kopia singla

2 thoughts on “„Naucz mnie” najpopularniejszą polską piosenką w Spotify

Skomentuj

