Sekrety producentów, cz. 3. – Taylor Swift i „1989”

waveformKontynuując mój mini-cykl „sekrety producentów”, idę dzisiaj trochę na łatwiznę. Ale nie martwcie się – dzięki temu dostaniecie jeszcze lepszy materiał niż zwykle. Tym razem zamiast mojego paplania, podpatrzymy jak amerykańska supergwiazda i kompozytorka Taylor Swift pracowała nad najlepszym albumem pop roku – 1989.

Cz. 1.: Koncept 1989 i jak powstawało Blank Space

ts_1

Cz. 2.: Out of the WoodsI Know Places

ts_2

Cz. 3.: Clean i Shake It Off

ts_3

W czasie oglądania listening session zwróćcie uwagę na trzy rzeczy:

  1. Taylor zawsze zaczynała od historii i emocji, które stały za każdym nagraniem – to właśnie technika, która pozwala tworzyć logicznie zgraną całość i przeprowadzić całą produkcję od prostego riffu po finalny efekt.
  2. Swift zapisuje wszystkie, nawet swoje najgłupsze muzyczne pomysły – teksty i melodie, bo kiedyś mogą się przydać i być może będzie dało się z nich coś całkiem fajnego. Przy tej okazji widać, że dobry producent potrafi wyobrazić sobie, jak dany pomysł będzie brzmiał w lepszej jakości, dobrze zaaranżowany i wykonany.
  3. Nagranie jednej piosenki wymaga naprawdę ogromu pracy i na ogół wielu sesji nagraniowych, w trakcie których dogrywana jest masa dzięków nadających smak ścieżce. Czasami wygląda to wyjątkowo dziwnie (tupanie nogami).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s