Branża fonograficzna w Polsce w 2014 roku

plotZwiązek Producentów Audio-Video podsumował ubiegły rok w branży fonograficznej. Jak pokazują statystyki, było… niezwykle dobrze! Obie gałęzie – sprzedaż cyfrowa i fizyczna – odnotowały wyraźne wzrosty. Związek przekazał również zestawienie najlepiej sprzedających się utworów w formacie cyfrowym.

Rynek fonograficzny w Polsce w 2014 osiągnął wartość 348 milionów złotych i był wyższy o 7% w stosunku do roku ubiegłego. W większości – 80% – rynek opierał się na sprzedaży fizycznej fonogramów. Pozostała część – rynek cyfrowy – aż w 78% to streaming (zarówno dochód z reklam jak i z subskrypcji). Pobrania on-line (iTunes, Muzodajnia, Google Play itp.) stanowiły 15% a pobrania na telefony komórkowe zaledwie 4%.

chart (1)

Jak wynika ze statystyk ZPAV, najlepiej sprzedającym się w formacie digital singlem w 2014 roku był przebój Donatana i Cleo My Słowianie. Na drugim miejscu znalazł się elektroniczno-biesiadny utwór Bałkanica grupy Piersi. Najwyżej notowaną zagraniczną propozycją było Timber Pitbulla i Ke$hi. W Top10 po dwa utwory umieścili Pitbull i Shakira.

zpav2014

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s