„Never Ever” x 623k

Powoli kończy się lato i od razu zaczęło się dziać na rynku muzycznym. Najnowszy singiel Taylor Swift „We Are Never Ever Getting Back Together” w ciągu tygodnia sprzedał się w 623tys. kopii. To druga wartość w erze SoundScanu i najlepszy kobiecy debiut w historii.

Zaledwie 13tys. zabrakło Swift, aby „Never Ever” zrównało rekord „Right Around” Flo Ridy z lutego 2009r. Aktualny ranking 10 singli, które osiągnęły największą tygodniową sprzedaż wygląda następująco:

Tracking-week

Koniecznie trzeba zwrócić uwagę w jaki sposób Nielsen oblicza sprzedaż singli w formacie digital. Otóż liczba pobranych kopii jest zliczana zawsze od poniedziałku do poniedziałku. Wytwórnie chcąc osiągnąć dobre wyniki starają się, aby premiery odbywały się we wtorek – od tego dnia rozpoczyna się pomiar słuchalności w stacjach radiowych. Tak więc „Never Ever” wynik 623k osiągnęło właściwie w 6dni.

„Born This Way”

Można też łatwo wykazać, że rekord 6-dniowej sprzedaży nie należy do Flo Ridy, ale do GaGi i jej „Born This Way”. Singiel miał premierę 11 lutego 2011r., a więc w piątek. Do niedzieli włącznie(a więc w zaledwie 3 dni) sprzedaż wyniosła 448k. W następnym tyg.(od poniedziałku 14.02 do niedzieli 20.02) 7-dniowa sprzedaż wyniosła 509k. Jeśli nawet wielkość sprzedaży była rozłożona równomiernie w czasie(co jest niemożliwe), to od poniedziałku do środy BTW sprzedało się w ok 255k, a więc sprzedaż 6-dniowa(od dnia premiery) wyniosła ponad 700k. Bardziej prawdopodobny jest wariant, że 3-dniowa sprzedaż w nowym tyg,. wyniosła ok 380k(3/4 wartości 7-dniowej), więc rzeczywisty, 6-dniowy rekord sprzedaży należy do Lady GaGi i wynosi ok. 800k.

Nowa strategia promocyjna

Sztab Taylor Swift wykorzystał bardzo ciekawą strategię promocji singla. Primera w formacie digital odbyła się późnym popołudniem 13 sierpnia. Dlatego też utwór zadebiutował na Hot100(aby był notowany musi odbyć się wcześniej premiera digital audio). Jednak 2 dni wcześniej odbyła się promocja w rozgłośniach radiowych – na tyle intensywna, że 2-dniowe radio audience wyniosło 40mln. W ten sposób wytwórnia Big Machine wywołała ogromny popyt na WANEGBT* i to dzięki temu sprzedaż była tak wysoka.

„Ever” to pierwszy singiel Swift, który trafił na #1 Hot100. I wszystko wskazuje, że pozostanie na tej pozycji jeszcze 1 lub 2 tygodnie. Przewaga punktowa nad #2(„Whistle”) wynosi aż 80%. Wg moich obliczeń w tym tygodniu sprzedaż wyniesie ok. 280-320k(błąd szacowany ok. 5%), a radio audience ok. 65-75mln.

*Tytuł wydaje się okropny i dług jak tasiemiec, ale bywało gorzej. 1 kwietnia 1975r. numerem jeden było „Hey Won’t You Play (Another Somebody Done Somebody Wrong Song)”.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s