Muzyczne stacje telewizyjne

Dzisiaj na jednym z forów internetowych przeczytałem, że promocja piosenki teledyskiem w telewizyjnych stacjach muzycznych decyduje o jej sukcesie. Tak mnie to rozśmieszyło, że postanowiłem poruszyć ten temat.

Oglądalność VIVY

Dość trudno zaleźć informacje na temat oglądalność polskich kanałów muzycznych. Przyczyna jest bardzo prosta – oglądalność jest tak niska względem innych stacji, że w rankingach są one nieuwzględniane. W ostatnim tygodniu żadna z nich nie weszła do listy TOP20, co oznacza, że ich SHR było niższe od 0,54% w grupie 4+. Dla porównania rok temu w analogicznym okresie VIVA Polska uzyskała wynik 0,66%, w 2010 0,79%, 2009r. 0,72%, a w 2008r. 0,83%, co świadczy o wyraźnej tendencji spadkowej. Nieco lepiej jest w grupie 16-49, gdzie VIVA odnotowała SHR rzędu 0,79%, choć i ta liczba wskazuje, że stacja w kształtowaniu trendów muzycznych ma niewielkie znaczenie.

Inne stacje

Oglądalność innych stacji jest jeszcze gorsza. W kwietniu po VIVIe drugie miejsce zajmuje 4fun.tv, trzecie ESKA TV, 4. Polo TV a 5. MTV Polska. Nawet po zsumowaniu SHR dla wszystkich stacji dla grupy 13-29lat(dzieci, młodzież, młodzi dorośli) uzyskujemy marne 3,7%, co daję widownię nieco powyżej 30tys. Dla porównania w 2011 roku średnio każdego dnia radia słuchało 24,3mln osób, w tym 6mln stację RMF FM. To ponad 200 razy więcej niż oglądalność VIVY… Co ciekawe stacja ma ogromne przychody z reklam(to świadczy, że częściej, zamiast posłuchać dobrej muzyki obejrzymy reklamę soku) – w ostatnim tygodniu było to 6,5mln PLN, co daje 6. pozycję na liście „TOP 20 Tygodniowe wydatki na reklamę w podziale na stacje”.

Tak więc spokojnie – nieoglądając polskich telewizyjnych stacji muzycznych, niewiele tracicie. Ja nie oglądam 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s